bloggmail [email protected] jennyfernilsson.blogg.se - ögonbryn/fransar

ögonbryn/fransar

Idag på skolan stod färgning av ögon-bryn och fransar på schemat. gick kanoners de så nu har jag mörkare ögonbryn och ögonfransar hihi. tips till er som ska färga ögonbryn/fransar använd vaselin och lägg på huden så de skyddar och om ni får färg i ögona eller det svider tvätta bort det på en gång eller om du fått i ögona så skölj ögorna, i värsta fall använd ögondroppar. och när du gör ögonbryna gör helst ett ögonbryn i taget och ta tid så sen när du ska göra det andra vet du hur länge du haft de första på. för om du gör båda samtidigt vet du inte hur länge du haft färgen i på vardera ögonbryn. 
sen hade vi lunch å blev subway för mig,standard. sen efter lunch skulle vi förbereda för "mini stylist sm" som vi ska ha på måndag hihi kommer bli roligt :) och med mini stylist sm menar jag att vi kommer ha en tävling på skolan då man är i lag (3 st lag typ) också ska vi sminka och styla en person efter ett tema och det lag som lyckas bäst eller vad man säger vinner. 
Nu har jag nyss tagit hand extra mkt om både mina sminkpenslar och mig själv, penslarna fick en skön rengöring som man använder schampo och balsam till äktahår penslar och diskmedel till syntetpenslar. sen hoppade jag själv in i duschen och hade inpackning och sånt hihi, nu ska jag väl ta bort ansiktsmasken jag har så puss :)
 
bild på mig från idag ;)

Kommentera här: